søndag den 19. februar 2012

vinterferie strik

Nu må det vist være på tide med lidt opdatering på min blog. Jeg har holdt en lille mini vinterferie og fået strikket en del her, men ellers har kalenderen været fyldt - så der har ikke været meget tid til at blogge.
Jeg har været til workshop i Sommerfuglen med Helga Isager - rigtig dejlig aften, hvor jeg fik prøvet lidt nye teknikker - strikke vandret samt lave flotte biser. Det var meget inspirerende og jeg har lyst til at strikke en del af Helgas modeller fra hendes nye bog - bl.a Raven kjole og Parrot tørklædet med tilhørende Peacock handsker. Det kommer på den lange "to do liste".
Inden vi skulle i Sommerfuglen var jeg sammen med en lige så strikkeglad kollega på garnshoppe tur - først i Jorun garn, hvor jeg blev fristet til garnkøb til en lækker poncho - bagefter tog vi på ophørsudsalg hos Wilferts, hvor jeg blev fristet til Amalfi garn til "Ingalills dress".
Det er jo rart at vide jeg ikke bliver arbejdsløs foreløbig :-)

Hos Jorun købet jeg garn til denne lækre poncho med håndled.
Den er nem og sjov at strikke og rigtig dejlig at have på.
Allerede en favoritmodel, som sikkert vil blive lavet i flere farver.
Jeg har ikke strikket i det garn der er anbefalet i opskriften, da jeg er mere til "blød uld" - gik blot et nr op i pinde, så passede strikkefastheden.

Faktaboks:
Model: Bente Lavsen, nr 207, fra "Der var engang"
Pinde: 8 mm
Materialer: Incawool fra "Hjertegarn" farve 63 300g

Af resterne fra ponchoen fik jeg strikket et par filtede luffer.
Brugte ca 200 g Incawool.

Det sidste projekt jeg har lavet er denne poncho fra lageret i en rigtig skøn forårsfarve.

Model: Paula - vendbar poncho fra Lene Holme Samsø´s "Mere Feminin Strik"
Garn: New Zealand Lammeuld 200 g farve 127 - samt Baby Alpaca fra Lang - 200 g farve 990 (1 tråd af hver)
Pinde: str 5 og 6

Rigtig god vinterferie til jer i blogland der har det tilgode. Dejligt solen skinner i dag og dagene bliver længere - foråret er om hjørnet :-)

5 kommentarer:

  1. Åh ja, det er skønt at købe nyt garn - og forhåbentlig bliver vi aldrig strikke-arbejdsløse!!!

    Fede ting du har strikket her på det sidste!

    SvarSlet
  2. sikke skønne ting!

    Tak for kigget
    Kig forbi min giveaway http://bykirsti.blogspot.com/p/giveaways.html

    SvarSlet
  3. hej Pernille
    Sikke nogle flotte ting, du har fået strikket.
    Jeg kan godt forstå du ikke kunne modstå fristelserne på ophørsudsalget hos Wilferts.
    Spændende med de nye strikketeknikker - mon ikke vi kommer til at se resultater her på bloggen ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Sikke et par skønne poncho´er du har lavet - kan godt lide detaljen med "håndled" og Paula er helt suveræn i den farve :-) Og så er det altid en herlig fornemmelse at bruge garnet op - skønne luffer, der kom ud af det :-)

    SvarSlet
  5. Tak for roserne. Jeg håber da at kunne vise projekter med de nye teknikker på et tidspunkt:-)