søndag den 18. marts 2012

Helga den 4.

Så blev jeg færdig med endnu en Helga - det er den 4. jeg har strikket. Den første i brun er i flittig brug, men lidt for kort i længden. Jeg har strikket en i råhvid til min søster og en i sort til min niece for et par år siden, så nu var jeg frisk på en til mig selv i sort også.
Den er hurtig at strikke og superanvendelig som overgangsjakke eller trøje indendørs når det er koldt.

Faktaboks:

Model: Istex nr 9615 - Helga
Garn:    Pladegarn 4½ nøgle farve sort
Pinde:   Rundpind nr 5½ og 7 samt hæklenål nr 6

Jeg har sat glaserede kokosknapper i modellen istedet for de hæklede som i opskriften.

Nu er jeg gået i gang med en gimpet møbiusring til min mor - længe lovet, men udskudt utallige gange :-(
Indimellem når jeg trænger til lidt strikkepinde - strikker jeg på en UFO fra kurven - Muslingeblusen fra dansk pelsuld, strikket i lammeuld fra garnlageret. Ikke fordi jeg mangler meget - faktisk kun et ærme - og måske ændre lidt i længden på blusen, syntes den ser kort ud - nå men færdig bliver den vel en dag.
På tirsdag skal jeg til foredrag og workshop i sommerfuglen med Anette Danielsen sammen med 2 kollegaer - nej hvor jeg glæder mig til forårsinspiration - elsker AD´s modeller.

Fortsat god søndag :-)

3 kommentarer:

  1. hej Pernille.
    Den Helga ser fin ud. Hvor finder du opskriften ?
    spændende med AD foredraget.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona.
      Opskriften har jeg købt hos Louise i http://www.butikkenpalandet.dk/ - men det er en istex opskrift, som kan fåes flere steder.
      Ja jeg glæder mig også vildt til foredraget med AD
      Hilsen Pernille

      Slet
  2. Hvor ser den lækker ud, den Helga. Jeg kan ikke huske at have set modellen tidligere, så jeg er da gået glip af noget!!! Men nu ved jeg det!

    Håber du får en fantastisk aften i selskab med AD!!!!