mandag den 2. juli 2012

Gimp og Møbius

Et langtidsprojekt er nu færdigt. Et gimpet Møbius sjal til min mor - jeg har selv et i limegrøn, som jeg er rigtig glad for.
Jeg var på gimpekursus hos Louise i www.butikkenpaalandet.dk for ca 1½ år siden, men det er ikke meget jeg har anvendt denne teknik. Jeg er nu mest til strikkepinde :-)
Nu håber jeg bare modtageren passer modellen


Mønster: Møbiussjal fra "Gimp" af Jytte Slente  www.bcgarn.dk
Materialer: Semilla Grosso 250 g farve 103 (fra BCgarn)
Pinde: Gimpenål 10 cm samt hæklenål nr 10


Nu tæller jeg ned til sommerferie om 14 dage med tid til rigtigt at få gang i strikkepindende.
Lageret er i alt fald fyldt godt op, så arbejdsløs behøves jeg ikke at blive foreløbig :-)


Rigtig god sommer til jer alle i blogland.

5 kommentarer:

  1. Uha den er fin. Den ser rigtig fin og svær ud. jeg håber også at den passer modtageren, ellers bliver hun da rigtig skuffet.

    kh

    Ulla

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot!!!

    Jeg kan ikke selv gimpe og med alle de strikmodeller, der er på min to do liste, får jeg nok ikke tid til at sætte mig ind i hvordan man gør - jeg nøjes med at kigge med hos jer der kan :-)

    Spændende (og nødvendigt) med et velfyldt lager - har du været på garn-shopping?

    SvarSlet
  3. Anderledes og virkelig rigtig smuk.

    ti-hi. Troede engang, at man kun kunne gimpe nisser! Det gjorde oldemor nemlig altid.

    SvarSlet
  4. Virkelig flot møbius!
    Hvor kan man finde mønster? Har checket Jytte Slentes bog ud, men den ser kun ud til at give teknikker?
    Hilsen
    Betina

    SvarSlet
  5. Opskriften er i bogen gimp af Jytte slente.
    Der er både beskrivelse af teknikken og flere opskrifter man kan anvende teknikken til.
    Møbius ringen er også heri, sjovt at lave... Så forsøg endelig :-)

    SvarSlet