søndag den 24. marts 2013

Poncho med håndled og forår

Sikken dejlig forårs weekend, med sol fra en klar blå himmel. Dejligt energigivende :-)
Lørdagen startede med shoppetur med min mindste datter - bagefter fik jeg løbet en skøn tur med mine 2 løbe veninder - 5 km med udkig over fjorden, enkelte snedriver sinkede hastigheden, men skønt var det.
Nu kan jeg tælle ned til min planlagte ferie i ugen efter påske. Vi har bestilt et lille romantisk hotelophold i nordtyskland - det glæder jeg mig til. Og mon ikke køreturen kan bruges til at få strikket en del ?
Påskedagene skal gå med diverse frokost sammenkomster og sølvbryllup hos gode venner.

Strik går lidt trægt i øjeblikket, jeg har gang i flere projekter.
Et enkelt er dog blevet færdig:

 Det er nr 2 jeg har lavet af denne poncho, den er sjov og hurtig strikket, og rigtig dejlig at have på.
Originalen er strikket i Lett Lopi og spindegarn, men det er for "krast" til mig, så jeg har strikker i IncaWool, en skøn blød højlandsuld :

Faktaboks:

Model: nr 207 fra "Der var engang" af Bente Lavsen
Garn: "IncaWool" fra hjertegarn farve 284, ca 300 gram
Pinde: 7 mm knitpro

Garnet har jeg købt i www.ninettesgarncafe.dk


6 kommentarer:

  1. Flot poncho og det lyedes til at have været en hel perfekt weekend.

    SvarSlet
  2. Det er da en smart lille sag, den ser ud til at sidde rigtig godt :-) Rigtig god påske :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en fed lille poncho, kan godt lide at den ikke er så lang!

    SvarSlet
  4. Den er bare super flot !
    jeg kan også rigtig godt lide mønsteret.
    Og det gør den lidt praktisk at der er ærmer i :o)
    fortsat god påske.

    SvarSlet
  5. Det er et spændende design, den har jeg ikke set før.
    Rigtig god påske og god ferie.

    SvarSlet