onsdag den 24. april 2013

T shirt og garn lager

Så fandt jeg endelig ud af at lave blogindlæg og overføre billeder fra min telefon til Ipad :-)
Så nu kan jeg få opdateret med mine sidste projekter :-)
Strikkepindende har skam glødet godt.
Jeg har været i strikkecafe hos Louise Harden i hendes skønne nye butik i Roskilde , blev fristet af en af hendes egne modeller, en poncho med ærmer.
Jeg har også været i strikkecafe hos  Ninettes garncafe i Frederikssund , der kommer jeg fast ca hver 14. dag med en masse sjove strikkepiger. Her har jeg købt lidt håndværksuld til en trøje.
Sidst men ikke mindst har jeg været til en super hyggelig aften hos Inger, min kollega, som er lige så bidt af strik. Vi kiggede opskrifter og fik bestilt højlandsuld fra garnudsalg, det skal prøves.
Så arbejdsløs bliver jeg vist ikke foreløbig :-)

På billedet er et af mine sidste færdige projekter:
T- shirt med pletmønster af Jytte Slente
Strikket i Semilla cable fra BC garn, 250 g sort og 50 g lime
Pinde str 6 mm





Det er en rigtig dejlig kvalitet garn at have på og strikke i.

Mønstret er hurtigt og sjovt at strikke , en af dem, hvor jeg liiige må have en pind mere.















Sidst men ikke mindst er jeg blevet færdig med Lyse nætter af Anette Danielsen , det bliver helt sikkert en af foråret og sommerens yndlinge.




Lyse Nætter fra bogen "Sommerstrik" af Anette Danielsen
Garn:  200 gram Højlandsuld fra KarenDitte
Pinde str 2½ og 3

8 kommentarer:

  1. Ja det m FOTO fra mobilen og blogge på Ipaden har jeg endnu tilgode at lære. Det er nogen lækre ting du har fået lavet

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  2. Højlandsulden fra garnudsalg kommer du ikke til at fortryde.
    Det er et par rigtig smukke modeller, du har strikket.
    Både de lyse nætter og den pletmønstrede. Er selv ved at strikke i Semilla lige nu - lækkert garn.

    SvarSlet
  3. Nej, hvor er den vaks den dér med pletmønster - det er da vist noget for de unge (også:-)). Jeg skal da vist lige ha´kigget i Sommerstrik.

    SvarSlet
  4. Fantastiske ting du har lavet :-) Begge modeller må stå på mange to do lister, i hvert tilfælde min:-) De må blive sikre hits. Tillykke med dem.

    SvarSlet
  5. Den er skøn blusen, med det gule ... og Anette Danielsens modeller går man aldrig fejl af.
    Skønne ting du har haft gang i.

    SvarSlet
  6. Skønne projekter du har fået færdige. Dejligt med strik, hvor man lige må have en pind mere - er vild med det sort/lime mønster :)

    SvarSlet
  7. 2 flotte modeller du har strikket. Jeg er vild med din lyse nætter. Den er bare blevet superflot. Sådan en må jeg vist også i gang med.

    SvarSlet
  8. Rigtig flotte ting du har lavet.

    Helt vild med din poncho i forrige indslag

    SvarSlet