mandag den 12. august 2013

Sort Sand - omstrik og Peasy

Jeg har netop haft en uges ferie, vi var hele familien i Fåborg og nød det smukke sommervejr og det dejlige fynske landskab.
Jeg havde pakket strikketøj som det første, men desværre ikke fået nok med - jeg blev færdig med to af mine projekter fra kurven.
Mit sommermål har været at få nedbragt mængden af UFOer - og målet nærmer sig :-)

Først blev jeg færdig med Sort Sand  - en lækker poncho med ærmer.

 Faktaboks:

Design: Louise Harden Strik & Design
Garn:  Sahara, Grignasco 200 gram - farve sort
           Kid Silk Five, Grignasco  75 gram - farve sort

Rundpind str 4½

Jeg har ændret lidt i oprindelige mønster, da den er lavet til str one size - som var alt for lang til mig, da jeg prøvede den hos Louise.
Jeg har istedet for 135 masker slået 123 masker op - dvs undladt de to første striber.
Modellen er rigtig sød med skiftevis striber af sahara og kid silk five.
Manchetter er strikket i udelukkende Kid Silk Five
Det bliver en yndlings model.



















Så blev jeg færdig med en retstrikket model - som er lavet af en bluse fra min UFO bunke, der var næsten færdig, men ikke faldt i min smag ( Muslingeblusen fra dansk pelsuld). Jeg strikkede direkte fra blusen, og sparede derfor optrevling. Jeg har suppleret med Kid Silk Mohair til striber.

 Faktaboks:

Modellen er fra tillæg til ugebladet Søndag 07/13
Design: Sus Gepard
Garn: New Zealand lammeuld fra Filcolana - armygrøn
Kid Silk Mohair - fra drops - 2 farvevarianter armygrøn og oliven
Pinde: nr 6



En hurtigstrikket sag, som kan laves mens man snakker/ser TV

Nu er jeg gået i gang med min første cardigan strikket efter engelsk opskrift - downloadet fra Ravelry - Peasy - som jeg har set i flere variationer i blogland. Det er udfordrende, men sjovt.

9 kommentarer:

  1. Fine modeller du har fået færdige - det må være dejligt sådan at få ryddet op i UFO'erne - mine bunker vokser istedet ;)

    SvarSlet
  2. Hej Pernille.

    To flotte modeller! Jeg er især vild med den retstrikket,
    hvor er den blevet pæn.

    Ses snart, knus Pernille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør vi, det bliver skønt at komme afsted igen til Ninette :-)

      Slet
  3. Så flotte ting, du har fået færdige. Den poncho er rigtig flot - og fin kombination med ærmerne.
    Nu er jeg spændt på peasy .

    SvarSlet
  4. Ååå så lekkert, jeg likte godt den rillestrikkede :) hilsen beth

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine begge to. Kender kun ponchoen, men ved at det er en man bliver glad for:-)

    SvarSlet
  6. 2 skønne modeller, dem kan jeg godt forstå du er glad for.
    Du er den første jeg har hørt om, der strikker direkte fra en optrævlet bluse, det har jeg aldrig overvejet at man kunne, det er smart.
    Muslingeblusen har jeg også haft strikket engang, men der er noget galt med den model, for alle de udgaver jeg har set trækker mod højre.
    Peasy er rigtig flot. Jeg håber du har bedre held med hækling og opklipning end jeg havde.

    SvarSlet
  7. 2 flotte modeller.
    Imponerende at du strikker direkte fra en anden bluse, og undgår det trælse i optrævlingen......

    SvarSlet
  8. Skønne, skønne modeller du har strikket!

    Glæder mig meget til at se din Peasy også!

    SvarSlet