lørdag den 23. november 2013

Cardigan i farveskiftegarn

Jeg strikker skam stadig helst daglig på livet løs, og nyder muligheden for at hygge indendøre lidt tidligere, når haven ikke skal passes.
Jeg har bare rigtig mange projekter på pindende, så der går noget tid imellem, det enkelte bliver færdigt.
Men jeg nyder at kunne skifte efter hvad lysten er til i dag.
Samtidig er det svært ikke at lade sig friste af alle de nye inspirationer, jeg hele tiden fyldes med - i blogland - i strikkecafeén - i alle de nye dejlige strikkebøger som udkommer.

Jeg har nu fået min cardigan i farveskiftegarn, designet af Louise Harden færdig. Det er den anden jeg strikker af denne model. Er bare så glad for den første, den vejer ingen ting at have på, og er sjov at strikke.
Så jeg måtte eje en til i en anden farve.

Faktaboks:
Model: Cardigan i farveskiftegarn af Louise Harden design
Opskriften er i str medium, så jeg er gået ½ nr ned i pinde, så den passer til str small ca.
Garn: Hjelholt 1 trådet farveskiftegarn 200 g - farve mix sort - army - brun
Pinde: knitpro str 4 og 6 mm

7 kommentarer:

  1. Skøn cardigan du har lavet, den passer jo perfekt til den kommende mørke og kolde tid.

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå at du måtte eje en mere. Hvor er den smuk:-)

    SvarSlet
  3. Den er fantastisk, sådan en må jeg også lave. Går der virkelig kun 200 gram garn til den, det er jo ingenting?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så godt som ingenting, og hjelholts garn er udover dejligt at have på, også vedvarende flot uden at fnulre.

      Slet
    2. Jeg fik et gavekort til Tøndering strik i julegave, jeg tror det skal omsættes til garn til denne cardigan.

      Slet
  4. Dejligt, det kan du glæde dig til at få på pindene :-)