lørdag den 18. januar 2014

Strikkekurv

Jeg har længe haft lyst til at strikke en kurv til brug, når jeg skal i strikkecafe. En hyggelig ting som jeg nyder fast hver 14.dag hos Ninette, samt herover ca 3 - 4 gange om året hos Louise Harden
Endelig fik jeg taget mig sammen og oveni købet brugt af det hastigt voksende lager.

færdige model
 Her er den færdige model efter filtning.
Den skal erstatte min gamle pileflet kurv, hvor garn og pinde havde en tendens til at hænge fast.

Den er strikket efter en gammel opskrift, jeg havde liggende fra en nedlagt forretning .
Kurven er strikket med cirkelformet retstrikket bund, strikkes som kiler ved hjælp af vendestrik. Bagefter er det samlet masker op langs hver kile og strikket rundt.

Forbrug af garn: ca 2 1/2 nøgle pladegarn
Pinde nr 6

før filtning ser den enorm ud :-)
På pindende har jeg fortsat gang i mange ting. strikkemonogam bliver jeg vist aldrig :-)
- Marker (fra strik naturligvis af Anette Danielsen) til min mand (men han er heldigvis meget tålmodig med at få et færdigt resultat :-))
- Christel Seyfarths flisesjal
- Endnu en skovtur (kjole af Anette Danielsen)
- Amanda ( trøje af  Lene Holme Samsøe, fra mere feminin strik)

Dejligt det er weekend og jeg kun har få aftaler, så strikkepindende kan gløde.

God weekend til alle

3 kommentarer:

  1. Jeg kender det godt, jeg har også rigtig mange ting på pindene, men det bliver jo færdigt efterhånden.
    Din strikkekurv er rigtig fin, en god ide at bruge pladegarn, det filter perfekt.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot din nye kurv. Den glæder jeg mig til at se, sammen med alle de spændende ting du har gang i. Håber snart vi ses hos Louise, og god strikkelyst så længe:)

    SvarSlet
  3. Det var da en god ide med sådan en taske - og super praktisk.