søndag den 9. november 2014

Marker og skovtur

sødt lille mærke i nakken fra Louise harden
Den har været MEGET længe undervejs, denne sweater til min mand, godt han er en tålmodig sjæl :-)
Den er strikket på pinde nr 3, hvilket er lige under min smertegrænse, - og jeg måtte lave justeringer på ærmets bredde, de var alt for store i opskriften - samtidig måtte jeg pille øverste del op og strikke i en anden farve, da jeg ikke var tilfreds med første valg.
Heldigvis passer den, på nær lidt for lange ærmer - så jeg håber den kommer til at blive brugt flittigt.




Faktaboks:
Opskrift: Fra bogen "Strik naturligvis"
af Annette Danielsen.
Garn: Højlandsuld fra  Garnudsalg,
ca 200 g Muldvarp, 75 g troldhassel,
75g sensommerløv og 75 g hvedeskal
Pinde: 3 mm

Opskriften er meget let tilgængelig, som altid, når Annette Danielsen er designer
 Jeg er også blevet færdig med endnu en Skovtur .
Jeg er så glad for den første, så da jeg faldt over en smuk farve i Dansk Pelsuld, stod der bare skovtur på garnet :-)

Fakta:
"Strik en stund" af Annette Danielsen
Garn. Dansk Pelsuld fra Hjelholt Uldspinderi ca 200 gram turkisgrøn
Pinde str 4 mm
Dejligt at få ryddet ud i strikkekurvens ufoer, Lige nu har jeg Høstjakken på pindene, den nærmer sig afslutningen, - den glæder jeg mig til at tage i brug.

Weekenden er nydt med gæster - jeg fik denne skønne buket,
I dag er det smukke vejr nydt med efterårs klargøring af haven.
God søndag

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte modeller, og godt gået med herretrøjen på pind 3:-) Smuk kjole til din skovtur, tror jeg må prøve sådan en en gang.
    Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  2. Du har da rigtig fået fat i Strik Naturligvis igen - det er altså også en skøn bog :-) Fantastisk flot herretrøje - tænk, at du holdt ud ;-) Og din Skovtur er altså også bare lige i skabet - flot, flot farve :-)

    SvarSlet
  3. Så flotte ting, du har fået færdige. :o) Anette Danielsens modeller går man aldrig fejl af som det gode valg :o)

    SvarSlet