søndag den 3. maj 2015

Senje kofte

Jeg har nydt en uges ferie i fulde drag. Min yngste datter kom hjem tirsdag efter 2 måneders rejse i Burma, Cambodia og Vietnam. Det var så skønt at se hende igen.
Mens vi har hygget, fik jeg rigtig motioneret strikkepindene og blev dermed helt færdig med min Senje kofte.
Da jeg var til workshop i sommerfuglen, faldt denne kofte straks i min smag, garn og bog blev indkøbt. Jeg er vild med det bløde alpakka garn, det vil jeg helt sikkert vende tilbage til i et andet projekt.
Jeg var heldig at finde et rigtig sødt matchende bånd i den lokale sybutik til at skjule sy- og klippekant.

 Fakta:
Garn: Sandnes Mini Alpakka 310 gram mellembrun,
25 gram støvet petrol, 30 gram lys lyng, 10 gram beige meleret samt 25 gram lavendel.
Pinde: 2 1/2 og 3 mm

Jeg syede på maskine inden opklipning, var nervøs for at anvende hækle teknikken pga alt mønstret.


5 kommentarer:

  1. Den er flot - og gode farver sammen.. jeg er også vild med alpaca og vender jævnligt tilbage til den og gerne sammen med en tråd tynd supersoft;-)
    Jeg er i gang med Wiola og tror heller ikke jeg tør hækle til opklip...hmmm syning kender jeg mere til....Dejligt med rejser men skønt at se de kære igen :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot, sikke nogle dejlige farver du har brugt. Alpaka garnet klæder mønsteret rigtig godt.
    Jeg har heller ikke fidus til hæklemetoden, har forsøgt og det mislykkedes og jeg ødelagde garn til flere hundrede kroner, som jo ikke kunne trævles op, fordi det var klippet over.

    SvarSlet
  3. Det er en superflot kofte. :o) jeg kører også i det sikre med anvendelse af symaskine når der skal klippes op - men mange er glade for hæklemetoden.

    SvarSlet
  4. LIkte mønsteret jeg. Er det fra en dansk koftebok?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fra "Kofteboken "af Lene Holme Samsøe & Liv Sandvik Jakobsen - det er norske tekster. En rigtig lækker bog :-)

      Slet