tirsdag den 22. september 2015

Efter en lang pause og Strikkefestival

Det er alt for længe siden jeg har opdateret min blog. Jeg har skam strikket, men minimalt i sommer... Jeg har kastet mig over min symaskine og fået syet mange jerseykjoler .
Men nu er det efterår og strikken overtager igen pladsen :-)
Jeg har lige været til Strikkefestival på Fanø i den forgangne weekend - og hvor har det været en super skøn weekend. Inspiration - hygge - strik - en masse indkøb til nye projekter . Og så fik jeg hilst på flere bloggere, det er så dejligt at sætte ansigt på jer og hilse :-)
Sommersky

Denne trøje "Sommersky" er strikket i Blackhill højlandsuld fra Garnudsalg. Købt sidste sommer, da jeg var på de kanter.
Mønstret er fra Ravelry og af Liselotte Weller.
Der er kun brugt ca 160 gram garn strikket på pind 3 1/2 mm.
Den har meget stramme ærmer trods jeg har øget mere end anbefalet i opskriften.
Den er strikket rundt og efterfølgende hæklet og klippet op.










Denne bolero hedder "Vejle tur-retur" og er designet af Louise Harden.
Strikket i Mohair Boucle - Mohair by Canard. på pinde 8 mm. Kun brugt 190 gram.
Den kan syes sammen på to forskellige måder og dermed blive til to vidt forskellige trøjer


Vejle tur-retur



Og så lige lidt stemningsbilleder fra skønne Fanø. Vi nød godt af det dejligste sensommervejr og godt selskab




11 kommentarer:

  1. Så dejligt at se dig igen, og godt at I fandt bilen:-)

    SvarSlet
  2. Så flotte ting du har fået strikket ! Det var hyggeligt lige at hilse på dig på Fanø - det er altid sjovt at få 'ansigt på' og mødes IRL. :o)

    SvarSlet
  3. Hvor har du strikket nogle lækre ting. Det er en dejlig sommersky, der er super velegnet til vejret i øjeblikket. Fine billeder fra Fanø.

    SvarSlet
  4. Hyggeligt at hilse på dig - og godt vi lige fik købt lidt øl ind ;-)
    Flotte trøjer du har lavet - ja nogle gange løber tiden bare....

    SvarSlet
  5. Hvor var det hyggeligt at hilse på dig/jer :-) Du ser som sædvanlig godt ud i lækkert strik :-) Ærgerligt, at den Sommersky har så stramme ærmer - det føles altså ikke så godt at have på! Louise Harden er vi jo allesammen bare vilde med - jeg er i fuld gang med det nye sæt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det nye sæt er jeg også vild med - tror det må på pindene på et tidspunkt :-)

      Slet
  6. Jeg vil osse gerne ha´ strikket den Sommesky men ærmerne skal helt sikkert være bredere. Jeg savnede at være på Fanø, men man kan jo ikke være mere end et sted, desværre..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej et bryllup indtager helt sikkert førstepladsen :-)

      Slet
  7. Dejligt at hilse på dig på Fanø. Og godt du prikkede til mig 😀.

    Louise hardenntrøken er virkelig lækkker. Sommesky ser ellers rigtig godt ud. Kan dog godt se at ærmerne er lidt stramme......

    SvarSlet
  8. Vejle tur retur, kan mønsteret købes uden garn, jeg har nemlig lige garnet liggende på lager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv at kontakt Louise , du kan finde hende på www.butikkenpalandet.dk - hun plejer at være rigtig sød til at sende :-)

      Slet