torsdag den 3. marts 2016

Bluse fra Nordiske Masker og Poncho fra Louise Harden

Så gik der lige 4 måneder uden blog indlæg, tiden flyver afsted, men strikker gør jeg nu alligevel.
Jeg har fået et par ting færdig.
Bluse i mønster - fra nordiske masker og Twister - et Louise Harden design. Begge dele købt som kit på Fanø i september.

Bluse med mønster, fra Nordiske masker - var den første model jeg faldt over på strikkefestivalen - og det var "kærlighed ved første blik" - jeg måtte bare eje den model.
Det er et virkeligt flot og gennemført mønster med fine detaljer.
Garnet var pakket i kit - og jeg var slemt nervøs for om der var nok af det hvide alpaca garn - der var kun 5 g tilbage, da jeg lukkede af - men til gengæld et helt nøgle koksgråt basisuld - det kommer på lageret.
Garnet er virkeligt lækkert - strikkes med en tråd tynd alpaca og en tråd basis uld.
Strikket på pind 4 1/2 mm
beklager den dårlige billedkvalitet

.

Twister - er en poncho trøje - designet af Louise Harden.
Den er strikket i Karen Noes lækre shetlandsuld - i en skøn blågrå farve (0817) sammen med en lyseblå merino fine.
Strikket på pind 4 1/2 mm.
Jeg har taget en enkelt "snoning" væk i hver side af mønstret - da den ellers blev for bred til mig .
Som altid et flot design fra Louise - hun laver nogle spændende og anderledes ting, som kun kan friste.

Jeg har ColorWork på pindende nu - et flot sæt fra Louise med jakke og nederdel.

Jeg nyder fortsat at følge med i blogland - selv om jeg ikke er så flittig en skriver.
Godt forår til jer alle :-)

12 kommentarer:

  1. Nej hvor sjovt. Jeg faldt for præcis de samme to modeller på Fanø. Twister har jeg strikket - og jeg er igang med blusen med mønster fra Nordiske Masker. Min med guldgarn. Jeg var også helt vild med de modeller - og det samme var Lilly (strikketider), der også har strikket Twister. Tiden løber - jeg har heller ikke fået blogget hele februar, men håber at tage revanche her i weekenden. Hyggeligt at du er tilbage i blog-land :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sjovt, som man ofte falder for de samme ting.
      Glæder mig til at se din bluse i guldgarn fra Nordiske masker :-)

      Slet
    2. Jeg glæder mig også til at få den færdig - men først skal jeg lige gøre et par gave projekter færdige 😉

      Slet
  2. Nøj, hvor er den blevet flot din trøje fra Nordiske masker og den sidder så godt på dig :-) Og ponchoen er virkelig flot i den grå farve - endnu et smukt design fra Louise - hun er altså dygtig. Jeg er i gang med hendes cape i øjeblikket :-) Og har derudover lige en frakke, en minkbluse og sættet Grey Days, der venter ;-) God strikkelyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Louise har nogle fine modeller - glæder mig til at se alle dine spændende ting :-)

      Slet
  3. Åh den er smuk. Både farver og mønstre er helt fantastiske og den passer dig helt perfekt.
    Ponchoen er også super lækker - jeg har aldrig strikket noget af Louise, men det skal jeg vist til at overveje.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak - ja du skal bestemt overveje at prøve nogle af Louises modeller - men pas på - man kan nemt blive afhængig :-)

      Slet
  4. Trøjen fra Nordiske masker er vildt flot! Og sikke en lækker poncho!

    SvarSlet
  5. Hej - dejligt at høre nyt :-) ja som Mona skriver forelskede jeg mig også i dine modeller - har dog kun nået Twister, som er blevet brugt en del allerede :-) Jeg lavede også min lidt smallere..
    De er så fine begge to til dig - og jeg er enig med dig i, at LH har mange skønne modeller